خدمات اینترنت این سایت شامل چه مشترکانی می باشد؟

خدمات اینترنت این سایت فقط برای مشترکان خطوط تلفن ثابت که دارای اشتراک اینترنت از مخابرات خراسان رضوی می باشد. همچنین دیگر دارندگان تلفن ثابت در خراسان رضوی که تمایل به استفاده از اینترنت مخابرات را دارند می توانند با تخلیه اینترنت خط خود اقدام به ثبت نام اینترنت مخابرات نمایند.

آیا تمامی دارندگان تلفن ثابت در خراسان رضوی امکان استفاده از اینترنت مخابرات را دارند؟

با توجه به محدودیت پورت و پی سی ام در بعضی از نقاط شبکه مخابراتی استان، بعضی از مشترکین برای استفاده از خدمات اینترنت باید در صف انتظار قرار بگیرند. در هنگام ثبت نام برای استفاده از اینترنت مخابرات در صورت وجود این مشکل برای خط تلفن شما ، موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد.

آیا امکان برگشت وجه بعد از خرید امکان پذیر می باشد؟

متاسفانه به دلیل ثبت طرح در سامانه شرکت مخابرات و فعال شدن این طرح بر روی خط شما امکان برگشت مبلغ امکان پذیر نمی باشد. لذا توصیه می شود در هنگام خرید دقت کافی را داشته باشید

چگونه وضعیت خرید خود را پیگیری نمایم؟

بعد از اتمام عملیات خرید، سیستم به شما یک کدرهگیری ارائه خواهد نمود. جهت پیگری وضعیت خرید خود از منوی بالای سایت بر روی پیگیری خرید کلیک نمایید و کد رهگیری خود را وارد نمایید. همچنین می توانید با پشتیبان شرکت 38185 تماس حاصل فرمایید.

پهنای باند چیست؟

پهنای باند نرخ انتقال اطلاعات می باشد که بر حسب بیت بر ثانیه اندازه گیری می شود.

IP Static چیست و چه کاربردی دارد ؟

آی پی استاتیک یک آی پی ثابت است که از سمت مخابرات در ازای دریافت مبلغی بصورت ماهیانه به مشترک تعلق میگیرد .مشترکینی که از آی پی استاتیک استفاده می نمایند با قطع شدن اینترنت و یا خاموش و روشن کردن مودم نگرانی از بابت تغییر آی پی نخواهند داشت، معمولا مشترکین تجاری که قصد دیدن تصاویر دوربین، متصل شدن به سیستم از راه دور و غیره را دارند می توانند از آی پی استاتیک استفاده نمایند.

چرا برای چک کردن دوربین از طریق اینترنت به IP Static نیاز می باشد ؟

مشترکین معمولی از آی پی متغیر استفاده می نمایند یعنی پس از قطع شدن اینترنت یا خاموش روشن کردن مودم آی پی مودم آنها تغییر می کند چنانچه شما از آی پی استاتیک یا ثابت استفاده نمایید حتی پس از قطع شدن اینترنت و وصل شدن مجدد آن مطمئن خواهید بود که با آی پی استاتیک خود براحتی می توانید مجدد تصاویر دوربین را مشاهده نمایید.

چه سرعت اینترنتی برای چک کردن دوربین ازراه دور( ازطریق اینترنت ) مناسب می باشد؟

طرحهای ٢ مگابایت ، کمپین تجاری ۵ مگابایت و ١٠مگابایت بدلیل دارا بودن سرعت ارسال بالا سرویس های مناسبی جهت مشاهده تصاویر دوربین می باشند.

DSL یا Digital Subscriber Line به چه معناست ؟

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است كه شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده كرد. ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می‌شود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد. پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی، محاسبه می‌شود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد. سرعت تبادل دیتا در ADS به صورت نامتقارن است . یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.

مزایای ADSL چیست؟

• برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴٠ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌ گیری، ٢۴ مگابیت بر ثانیه دریافت و ٣ مگابیت بر ثانیه ارسال ( • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مكالمه تلفن • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مكالمه با تلفن • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبكه مجازی خصوصی (VPN) • برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امكانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو كنفرانس • استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود) • استفاده هم‌ زمان اینترنت ، تلفن و یا فکس

شرکت مخابرات خراسان رضوی از چه مودم‌هایی برای ارایه‌ی خدمات +ADSL٢ خود استفاده می‌كند؟

مودم‌هایی که ٢٠٢٠ در حال حاضر برای ارایه‌ی خدمات اینترنت پرسرعت استفاده می‌كند عبارت‌است از: انواع مودم‌های Zoltrix که قابلیت ارایه‌ی سرویس +ADSL٢ را دارند.

نحوه اتصال مودم +ADSL٢ به کامپیوتر چگونه است؟

با توجه به نوع مودم اتصال می‌ تواند از طریق usb یا ethernet و یا به هر دو شكل باشد. مودم‌هایی که دارای پورت ethernet هستند، قابلیت اتصال به هاب / سوییچ را نیز دارند. چنان‌چه اتصال مودم به کامپیوتر از طریق USB برقرار شود، حتما باید درایور مربوط به مودم را روی کامپیوتر نصب کرد. CD مربوط به درایور USB همراه با مودم تحویل داده می‌شود.

تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟

اکثر مودم‌ها را می‌توان به ٢ صورت تنظیم کرد: pppoe و bridge. چنانچه مودم در حالت pppoe قرار گیرد، لازم است تنظیماتی در مودم انجام شود. برای تنظیم مودم حتما با بخش پشتیبانی ٢٠٢٠ تماس بگیرید. در این حالت پس از تنظیم مودم، فقط کافی‌ست روی ویندوز تنظیمات مربوط بهIP address ، default gatway و DNS را رویlocal area connection مربوط به مودم ADSL انجام داد. اگر مودم در حالت bridge قرار گیرد، باید تنظیمات pppoe روی ویندوز انجام شود. برای این منظور چنان‌چه سیستم عامل، ویندوز XP و یاwindows server ٢٠٠٣ باشد باید یکbroadband connection (pppoe) به روشی که در ادامه گفته خواهد شد، در ویندوز ساخته شود. در غیر این صورت (در سیستم عامل‌های ٩٨، ME و ٢٠٠٠) باید از نرم افزارهای ویژه‌ای استفاده کرد.

تنظیم pppoe روی سیستم عامل ویندوز XP چگونه است؟

برای تنظیم pppeo روی ویندوز xp باید یک (broadband connection (pppoe به روش زیرساخته شود: ابتدا از طریق زیر به Network Connection می‌رویم: Start > Settings > Control Panel > Network Connection در این حالت پنجره زیر باز می‌گردد: در این وضعیت با انتخاب گزینه Create a New Connection (در قسمت سمت چپ بالا) پنجره زیر باز می‌شود: در این حالت با انتخاب گزینه Next به صفحه بعد وارد خواهیم شد: در این صفحه باید گزینه Connect to the Internet را انتخاب كنید و كلید NEXT را كلیك كنید. بلافاصله پنجره زیر باز خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم “Set up my connection manually” شما قادر خواهید بود تا در مراحل بعد pppoe را تنظیم كنید. با توجه به صفحه جدید می‌توانید گزینه مربوط به pppoe را پیدا و آن را تنظیم كنید. در این صفحه نیز انتخاب دوم مورد نظر است. “Connect using a broadband connection that requires a user name and password” سپس گزینه Next را انتخاب كنید تا صفحه بعدی باز شود. در این صفحه شما باید یک نام برای کانکشن خود انتخاب كنید. در این حالت بهتر است از نام ٢٠٢٠ استفاده شود تا کاربر همواره نام شرکت اینترنت ٢٠٢٠ را مشاهده كند. پس از وارد كردن اسم و كلیك كردن بر روی Next صفحه بالا که برای ورود شناسه و رمز عبور کاربر طراحی شده است باز می‌شود. در این قسمت شما باید Username )شناسه کاربری) و Password )كلمه عبور) را مطابق با آنچه در هنگام نصب به شما تحویل داده شده است، وارد كنید. در این صفحه دو گزینه وجود دارد که انتخاب هر دو توصیه می‌شود. گزینه اول: با انتخاب این گزینه کانکشن ساخته شده برای Windows User فعلی، برای User های دیگر ویندوز این دستگاه نیز قابل اجرا می‌شود. گزینه دوم: برای تعیین آن است که این کانکشن،کانکشن اصلی ویندوز برای اتصال به اینترنت باشد یا خیر. سپس بر روی گزینه‌ی Next كلیك كنید. در صفحه جدید بر روی finish کلیک کنید.

اصطلاح خط رانژه به چه معنایی می باشد ؟

خط رانژه خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست. قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات ، رانژه شود.

نحوه برقراری اتصال مودم +ADSL٢به خط تلفن چگونه است؟

در پشت اکثر مودم‌های ADSL یک پورتline و یک پورتphone وجود دارد. به پورتline مودم باید خط تلفن رانژه وصل شود. چنانچه بخواهید از این خط در سانترال هم استفاده کنید و یا روی این خط گوشی قرار دهید، کافی‌ست خط تلفن رانژه را به پورت lineمودم ADSL وصل واز پورت phone مودم خطی دیگر برای اتصال به سانترال و یا گوشی استفاده کنید. در این حالت می توان به طو همزمان از ADSL و خط تلفن استفاده کرد. چنانچه مودم فاقد پورت phone باشد باید حتما از اسپلیتر برای اتصال خط به سانترال و یا گوشی استفاده کرد.

اسپلیتر چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

اسپلیتر ابزاری‌ست برای جدا کردن voiceو data از یکدیگر. از نظر فیزیکی قطعه‌ای‌ست کوچک با یک ورودی برای خط تلفن و دو خروجی برای گوشی تلفن ومودم ADSL. همان‌طور که می‌دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده هم‌زمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (اینترنت و تلفن) نباید دستگاه‌های جانبی (تلفن، فکس و …) به صورت مستقیم بر روی خط تلفن قرار گیرند. (این بدان معناست که برای استفاده از هر دستگاهی که قرار است به صورت مستقیم بر روی خط وصل باشد، یک اسپیلیتر نیاز است.) اسپلیتر می‌تواند از اختلالات جانبی مانند نویز و قطع و وصلی تلفن و اینترنت جلوگیری کند. توجه: برای اتصال بعضی از مودم‌ها افزون بر اتصال اسپلیتر به دیگر خط ‌ها، به مودم نیز باید اسپلیتر وصل شود.

تاثیرات نویز روی سرویس +ADSL٢ چگونه است؟

وجود نویز یکی از عواملی است که برروی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند وباعث بروز مشکلات متعدد می‌شود. در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد: - نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن. - نویز برروی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می‌شود. برای برطرف شدن نویز به صورت شنیداری برروی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد وآن استفاده از اسپلیتر (جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توان، نویز موجود بر روی خط را برطرف کرد . درباره‌ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم‌ها و دستگاه‌هایی وجود دارند که برروی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می‌کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می‌کاهند. برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت‌اند از: - کلیه دستگاه‌های برقی (این دستگاه‌ها ممكن است بر روی ADSLاخلال ایجاد کنند) - وجود تلفن بی‌سیم ، کالر آی دی و فکس بر روی خط رانژه - سیم‌کشی نامناسب و کنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم‌های برق - نزدیکی موبایل به مودم مشترکان می‌توانند با تماس با واحد پشتیبانی اطلاعات دقیقی درباره‌ی نویز خط خود به دست آورند.

علل قطعی‌های مکرر اینترنت +ADSL٢ چیست؟

قطع شدن سرویس به صورت پی در پی از دو عامل اصلی ناشی می‌شود: - وجود نویز برروی خط می‌تواند اختلالاتی را بر روی اینترنت ADSL به وجود بیاورد که این مساله می‌تواند در مخابرات و یا در محل مشترک باشد. نسبت سیگنال به نویز باید استاندارد و مناسب باشد. گفتنی‌ست نویزها واختلالات موقتی ممکن است قطعی پی در پی را به همراه داشته باشند. - وجود ویروس بر روی کامپیوتر و یا شبکه مشترک می‌تواند موجب به وجود آمدن این مشکل شود. ویروس می‌تواند عواملی مانند ارسال/دریافت بی‌‌دلیل دیتا و در نتیجه اشغال شدن پهنای باند، قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات دیگر شود. یکی از راه‌های تشخیص ویروس در هنگام استفاده از اینترنت استفاده از دستور netstat-on است. این دستور باید در محیط command prompt اجرا شود. توجه: برنامه‌هایp٢p از سرورهای شخصی افرادی که در آن شبکه عضو هستند، استفاده می‌کند و ممکن است در همان زمان فردی از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رایانه شما باشد. به همین دلیل موجب می شود که کیفیت سرویس اینترنت کاهش یابد. بنابراین سرعت سرویس هرگز با این گونه برنامه‌ها (ایمیول- ای دانکی – کازا) سنجیده نمی‌شود.

اختلالات تلفن بر روی +ADSL٢ به چه دلیل است؟

از آن جا كه در تکنولوژیADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یك كانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده می‌شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده‌ی هم‌زمان برقرار نباشد، می‌توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند. دراغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نكردن استانداردهای لازم در اتصال اسپلیتر به خط، گوشی و یا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد. برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می‌شود بر روی خطی که ADSLروی آن راه‌اندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشی‌ها و اسپلیترهای موجود روی این خط جدا شوند و اینترنت تست شود. در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیترها یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست می‌توان اسپلیتر خراب را پیدا کرد. همچنین استفاده از گوشی‌ها و یا دستگاه‌های متعدد بر روی خطی که ADSLاز آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد می‌شود از خط ADSLاستفاده‌های جانبی زیاد صورت نگیرد.

علت قطع شدن بوق خط تلفن رانژه چیست؟

مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با ١٧ تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت كنید. چنانچه از طرف مخابرات برای شما کابل برگردان انجام شده باشد، حتما با پشتیبانی ٢٠٢٠ تماس بگیرید. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت line مودم وصل كنید و از خروجی مودم پورت phone را به گوشی تلفن وصل کنید. اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

خطایError۶٩١ هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe ، به چه معناست؟

این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ می‌دهد. در این شرایط پیشنهاد می‌شود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتید، با پشتیبانی تماس بگیرید.

خطایError۶٧٨ هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe ، به چه معناست؟

برخی از عواملی که ممکن است سبب بروز این مشکل شود عبارت‌اند از: - تنظیم هم‌زمان pppoe روی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و كانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود) - نصب نشدن صحیح درایور مودم در حالتی که مودم از طریق usb به کامپیوتر وصل شود. - تنظیمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI. - وصل نبودن خط تلفن رانژه به پورتline مودم. - بروز قطعی در دیتای مرکز ارایه دهنده‌ی سرویس ADSL نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود. در این حالت مشترک نباید به تنظیمات اینترنت دست بزند و تا رفع مشکل باید منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتیبانی ٢٠٢٠ تماس بگیرید.

عبارت Status در ADSL به چه معناست؟

این مفهوم بیان‌گر امکان برقراری ارتباط اینترنت بر روی خط تلفن است. در مودم‌ها معمولا چراغ‌هایی با اسامی مختلف (status, link, sync, wan) در جلوی مودم وجود دارد که از طریق آن می‌توان از وضیعت سرویس ADSL آگاه شد. این چراغ همیشه باید به صورت ثابت و روشن باشد. خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن به صورت ممتد بیان‌گر وجود اختلال در سیستم است. برای برطرف کردن مشکلات بیان شده باید به موارد زیر توجه کرد: - بررسی بوق خط تلفن (وصل است یا خیر). در صورت قطعی بوق تماس با ١٧و اعلام خرابی و تماس با پشتیبانی ٢٠٢٠ برای انجام راهنمایی‌های لازم. - بررسی وضعیت سیم‌کشی مشترک و اطمینان از این که خط تلفن صحیح به پورت line مودم وصل شده باشد. - بررسی وجود دستگاه‌های برقی نویزساز در نزدیکی خط و مودم (دستگاه موبایل، فکس و…) - اطمینان از صحیح بودن اتصالات مودم، گوشی و خط تلفن ADSL به اسپلیتر (به قسمت آموزش استفاده از اسپلیتر مراجعه كنید) - وجود نویزگیر بر روی پریز تلفن می‌تواند سبب بروز مشکل شود. بنابراین ابتدا از وجود برق‌گیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل كنید و در صورت وجود آن را خارج كنید. (اطمینان حاصل كنید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.) - وجود صفر بند روی خط ADSL نیز می‌تواند موجب بروز مشکل درstatus شود.

علامت ضربدر قرمز رنگ بر روی local area connection نشانه چیست؟

کابل ethernet بین پورت ethernet پشت مودم و کارت شبکه کامپیوتر به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی كنید. (کابل اتصالی بین کامپیوتر و مودم باید STRAIGHT باشد)

ارتباط اینترنت برقرار است اما از طریق Outlook نمی‌توان Email ارسال/ دریافت کرد. چرا؟

ابتدا از صفحه اصلی webmail یک email به خودتان ارسال کنید تا ارسال/ دریافت چک شود. در صورتی که در این قسمت مشکلی وجود داشت با میزبان وب خود تماس بگیرید. اگرoutlook شما در شبکه کار نمی‌‌كند ممکن است مشكل از تنظیمات شبکه شما باشد، بنابراین برای آزمایش، مودم خود را به یک تک کامپیوتر متصل کنید و outlook خود را روی آن کامپیوتر آزمایش كنید. در صورتی که ارسال در webmail بدون مشکل صورت گرفت و تنظیمات outlook هم صحیح بود، با پشتیبانی ٢٠٢٠ تماس بگیرید. برخی از سرویس‌های میزبانی وب اجازه‌ی ارسال mail را نمی‌دهند باید با میزبان تماس گرفته و IP خود را به آنان اعلام كنید تا اجازه ارسال داده شود.

مودم connect است اما هیچ گونه send/receive انجام نمی‌شود. چرا؟

تمام کابل‌هایی را که به مودم ADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما مودم را خاموش کنید.

واحد پشتیبانی سایت در خدمت شما مشترکین گرامی می باشد در صورت بروز هرگونه مشکل اینجا کلیک نمایید
تمامی حقوق این سایت متعلق به 5138064.ir می باشد.
به پرداخت ملت شرکت فن آوا کارت